dinsdag 29 juni 2010

Maandag 29-06-2010







Op dit moment 58.36.800 N, 09.17.980 E.



Zoals gezegd ben ik (Eddy) zaterdag 26 juni vanaf huis vertrokken met de "MARIA" naar mijn vrienden in Melsomvik. Dat ligt bij Tønsberg.
Foto 1) 28/6 - 29/6 Hier lig ik in een fjord bij Arendal op anker mijn nachtrust te genieten.
Foto 2) 28/6 Een oude bekende kwam ik tegen voor Mandal. "Pride of mother sea" van Eric Schepers. Eric en zijn gasten varen deze zomer langs de Noorse zuidkust.
Foto 3) 28/6 Lista.... de schrik van vele. Vandaag zo kalm als wat.
Zaterdag 26/6: Rond 07.30 vertrokken van Eidsland.
Heb tot Skudesneshavn gevaren, dat ligt aan de zuidkant van het eiland Karmøy. Heb rond 21.55 de boot aangemeerd.
Zondag 27/6: Ik ben rond 07.00 vertrokken voor een reisje dwars over de zee naar Flekkefjord. Hier ligt een Nederlands echtpaar, (Floortje en Mark) met hun NL sleep/woonboot "Ventura".
Rond 17.30 langszij gekomen en een gezellige babbel gehad.
Maandag 28/6: Rond 0700 vertrokken naar Flekkerøya. Dat is een klein eilandje voor de kust van Kristiansand. Volgens het forum dat ik lees is hier de diesel redelijk geprijst. En gezien het feit dat "Maria" niet op zeewater loopt, ben ik gaan bunkeren. Rond 23.00 heb ik het anker uitgegooit in Arendal. Rond 22.00 nog een MAYDAY opgevangen van een NL zeilschip dat water maakte thv Kristiansand. Maar gezien de afstand (2 1/2 uur) heb ik geen assistentie hoeven te verlenen, daar de reddingsboot in Kristiansand gestationeerd, al onderweg was. Zit trouwens een NL sprekende operator bij Tjømo Radio...
De zee is redelijk deze reis. Heb golven tussen de halve en anderhalve meter. Bijna de hele dag zit/lig ik op de flybridge van de zon te genieten... Aangezien ik nu een roerautomaat heb, kan ik, zeker op zee, de koers instellen en dan vervolgens 4-6 uur naar de vissen zitten staren. Ik vaar zo'n 5 mijl, (ca 10km ) uit de kustlijn. Geen problemen met vissersnetten, kleine dagbootjes of iets dergelijks. Vaar parallel met de hoofdvaar route voor zeeschepen.
Willeke komt vrijdag ook naar mij toe. Zij rijdt met de auto en gaat maandag weer naar huis. En ik vertrek ook weer maandag huiswaarts.
De dongel van ICE doet het goed, bijna de gehele reis heb ik netwerk. Ook de kortegolf zend/ontvanger doet het goed. Zit nu naar de Wereldomroep te luisteren.
Wanneer alles gaat zoals gepland, zal ik in de loop van de namiddag aankomen.
Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen: