zondag 22 maart 2020

Winter en voorjaar 2020

De winter is gekomen en gegaan.
We hebben wat sneeuw gehad, wat ijs, een hele hoop regen en af en toe een dagje met zon.
Maar eind februarie is de donkere tijd weer gekomen.
Ditmaal geen sneeuw of zo, maar een virus dat het dagelijks leven in de wereld aardig frustreert.
Covid 19, we noemen haar Corona.
Ook in Noorwegen is de ziekte aangekomen en slaat hard om zich heen.

Hier de getallen vanaf 25 febr tot nu.

Gaan we hier nog lang last van hebben?
Die het weet mag het zeggen. Feit is dat onze vakantie in mei (19 dagen, op losse schroeven is komen te staan. Want vanwege het werk mogen Willeke en ik niet naar het buitenland reizen. Wij zijn van laag betaald, in een klap naar een samenlevings kritieke beroep gegaan…..
We zullen wel "vrij" nemen, maar de vraag is hoe we die vrije tijd gaan besteden.

Willeke gaat zowat iedere dag naar het werk. Ik ben vanaf zaterdag thuis. We rijden nog wel met het OV in Noorwegen, maar het wordt minder en minder. Sommige collega's van mij waren al (tijdelijk) naar huis gestuurd. Vanwege mijn geweldig lichaam ben ik laatst weer naar het ziekenhuis geweest voor foto's. De bottendoktors kunnen niets vinden, maar deze laatste heeft een dringende verwijzing via de huisarts gestuurd. Laat dat jong eens goed door een reumatoloog onderzocht worden.
Artrites of reuma, wie zal het zeggen, maar de "gewone" zware pijnstillers werken niet altijd naar behoren. Daarnaast loop ik al een tijd bij een andere doktor om iets aan de pijn bestrijding te doen, want mijn stemming kan zomaar van "leuk" naar explosief omslaan. 
In samenspraak met de doktors heb ik dus nu een ziekmelding tot na pasen. Hopen dat het leven weer een beetje normaal wordt.

Lars en Olaf zijn ook nog "gewoon" aan het rond rijden. Hier en daar merken ze wel dat er rare zaken aan de hand zijn. Chauffeurs zijn aangemerkt als "belangrijk" en mogen dus gewoon doorwerken, maar onderweg naar de wc gaan of fatsoendelijk ergens eten wordt steeds meer een puntje….

We zien geregeld foto's van familieleden, gemaakt in winkels in Nederland. Zijn jullie niet allemaal aan de schijt? Gelet op wat er zoal gehamsterd wordt….
WC papier? Serieus???



Ik zal eens kijken of we wat foto's bij elkaar kunnen zetten.

In ieder geval, een ieder een gezond voorjaar toegewenst en hopenlijk blijven we vrij van Covid 19.

Groeten van Willeke en Eddy
Lars en Olaf
Mickey en Anker




Geen opmerkingen: