zondag 28 september 2008

Olaf gaat plat!


Woensdagavond rond 21u werden we opgebeld door Olaf. Of we hem wilden komen ophalen want hij was met voetbal onderuit gehaald en nu deed zijn knie pijn....
Bij aankomst thuis bleek er een scheur in te zitten van ongeveer 5 cm lang, 1 cm breed en bijna tot op het bot!
En dan nu het noorse platteland: Eerst centrale nummer van de LEGEVAKT gebeld in Vaksdal.
Het hele verhaal uitgelegd aan een of andere miep. Met de toezegging dat we z.s.m. werden terug gebeld.
Na een minuut of 10 werden we door de dienstdoende arts van de gemeente terug gebeld en kon ik op mijn beste noors weer het hele verhaal doen.
Leek m'neer toch maar beter om de wond te bekijken. Lang leve onze wagen!
Na een 35 minuten durende tocht over romantische wegen die ons voerde over smalle weggetjes en door smalle tunnels, (stond in de folder van de VVV...!), aangekomen bij de legevakt in Dale. Dichtnaaien en terug naar huis. Gelukkig voor ons waren we er al rond 22.10u. Wanneer je dus iets hebt na 23u, gelieve naar Voss (1 uur) of naar Knarvik (1,5 uur) te rijden. Bij echte acute nood sturen ze zonder blikken en blozen een helicopter...
Rond half twaalf waren Olaf en ik (Eddy) weer terug thuis.
Olaf heeft togezecht iets voorzichtiger te vallen de volgende keer.
Helaas liep voor mij de wekker weer rond 04.00u af want ik had de eerste bus te rijden.
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: