donderdag 24 juni 2010

Sankthansaften (midzomernacht) 2010

Auw! Zo zag het er uit 2 dagen na de operatie. Gelukkig gaat het met de dag beter, het verband is er af en ik heb verder geen infecties opgelopen. 18 juli maar weer eens aan het werk.
Maar voorlopig ga ik eerst zaterdag 26 juni met de boot naar Melsomvik (Tønsberg). Ik hoop in de loop van de dinsdag aan te komen en langzij bij Alex voor een weekje. Willeke komt dan voor het weekend over met de wagen. En dan vertrekken we weer die maandag. Willeke weer met de auto en ik met de boot. Met de wagen is het zo'n 7 uur rijden, met de boot ongeveer 48 uur....(zuivere vaartijd). Ik hoop de reis in 4 dagen te kunnen doen, kom enkel voor de nacht terug naar de kust, anders blijf ik ruim van de kust af i.v.m. golven. Volgens de plotter ga ik een reis van 356 zeemijl maken, da's een kleine 660 km, enkele reis.
Als alles werkt en ik een netwerk kan krijgen, zal ik tijdens de reis op facebook/MSN verslag uitbrengen.


Afgelopen woensdag was het weer zover. 23 juni wordt hier gevierd als Sankthansaften. Komt er op neer dat in de voorgaande week iedereen alles wat maar ff kan branden.... op een grote hoop gooit en dan aansteken die meuk! Vervolgens hebben we met een man of 40 gezellig op de kaai staan ouwehoeren en worsten op de grill gedaan. Voor de zekerheid had ik onze boot daar aangemeerd en kon dus op mijn knieen naar bed vannacht..... Helaas (!?!) mag ik vanwege de pillen nog geen bier, maar tis toch gezellig geworden. Olaf wordt hier door Vegard heen en weer gesleurd. Het weer had ook mee gewerkt, dus we hebben een leuke avond gehad.




En dankzij de boot van Thijs heb ik deze foto en film kunnen maken van ons vuurtje. Als je goed kijkt, aan de linkerkant ligt een oude houten boot waar de eigenaar niets meer mee wilde doen!






Geen opmerkingen: