woensdag 6 oktober 2010

4 oktober....


Ook hier in Noorwegen hebben we iets gedaan op 4 oktober. Ons lieve pupje van ca 60 kg.... heeft voor deze speciale dag een extra grote knaagbot gekregen. Dat het geschenk al na een uur min of meer verdwenen was, ach, tis goed voor haar tandjes!
Die kleine rooie heeft dierendag op zijn eigen wijze gevierd. 's Ochtends miauwend de deur uit en in de loop van de avond kwam m'neer weer thuis.

Lars zit nu in (of op) de 2e klas van de videregænde skule en doet dit jaar de logistiek richting. Hij moet 2 dagen in de week stage lopen bij een bedrijf. De 1e 3 maanden is dat dus BRING in Bergen. Hij loopt mee in het magazijn, rijdt mee op de distributiewagens en zal later ook op kantoor meelopen. Verder het jaar staat een stage bij een busbedrijf op het programma....

Olaf gaat vandaag (woensdag) met de 10e klas naar Voss, scholen kijken. Heel prettig is dat hier in Noorwegen de kinderen pas met 16 jaar naar het voortgezet onderwijs gaan, waardoor ze iets langer kunnen nadenken over wat te doen, als ze groot worden.....

Na 2 weken post gereden te hebben zit Willeke deze week weer tussen de oudjes in het bejaardenhuis. Het werk bevalt haar goed en de oudjes blijven gewoon eten, dus....
Volgende week woensdag gaan Willeke en Olaf samen naar Nederland voor een weekje. Ze gaan woensdag in Bergen de boot op en zijn in de loop van donderdagavond op Zuidwolde. Dinsdagmorgenvroeg vertrekken ze weer naar Hirtshals en zijn dan woensdag weer thuis!

Vrijdag ga ik weer naar de dokter.
Vanaf de eerste dag dat ik met klachten bij de huisarts kwam (eind februari) heeft de arts niet een keer gekeken naar mijn arm en schouder. Direct foto's maken en beoordelen daarop. Dus operatie en fysio. Nu kwam ik 2 weken geleden bij een inval arts (een Zweed) en die was dus de eerste die mijn t shirt uit wou hebben en "live" naar mijn schouder ging kijken en voelen. WOW!
Nu zegt de fysio dat er vooruitgang is, maar omdat de klacht in een lange tijd is opgebouwd, kan het niet in 1 keer verdwijnen. Ik zou voor kleine route's kunnen gaan rijden, een hele dag zit er nog niet in. Maar de chef wil mij direct 2 uur aan 1 stuk laten rijden en dat gaat niet. Maar zolang er vanuit de soos geen druk op de werkgever is hier, kan ik zonder blikken of blozen weer een 2 tot 4 weken 100% ziekmelding verwachten.

De boot ligt nog lekker nat te wezen. Na een 3 tal dagen met nachtvorst is het zo nu en dan weer 15 graad buiten! Wel regelmatig regen.
Sietse zal begin volgende week weer langskomen. Waarschijnlijk gaan we dan dat weekend met de boot naar Bergen..... Vrijgezellenavond houden in de Ierse pub!

Lars mag dan op het vee passen. Sietse zou ook zijn hond meenemen, dus zit Laura niet alleen achter Tommy aan.

Geen opmerkingen: